Podujatie bude prebiehať
Online
Termín
archív
Čas
120 min.
projektové riadenie

Úspešné ukončenie realizácie projektu v praxi

Realizujete projekt financovaný z eurofondov alebo iných grantových zdrojov? Či ste projektový manažér alebo zástupca príjemcu, počas tohto webinára získate užitočné vedomosti a praktické skúsenosti, ktoré vám pomôžu ukončiť projekt a prejsť do obdobia udržateľnosti.

Cena s DPH
49,90 €
Cena s DPH
49,90 €

O webinári

Predstavíme si konkrétne kroky potrebné pre fyzické ukončenie projektu pri realizácií stavby, obstarávaní technológie či strojov alebo ukončenie projektu z hľadiska miezd.

Ukončenie realizácie projektu je kritickou fázou, ktorá zahŕňa fyzické a finančné ukončenie projektu. Spoločne si ukážeme administratívnu finalizáciu v systéme ITMS 2014+ a tiež v účtovníctve. Prevedieme vás podaním záverečnej žiadosti o platbu a tiež záverečnej monitorovacej správy. Všetky potrebné informácie súvisiace s finálnou fázou projektu sa dozviete na našom webinári.

Hlavné témy

1) Povinnosti prijímateľa pri ukončení realizácie projektu

2) Záverečná žiadosť o platbu a monitorovacia správa, hlásenie o ukončení

3) Ukončenie projektu v ITMS

4) Naše skúsenosti a príklady z praxe

5) Otázky a odpovede

Lektori


Katarína Masná
– Katka pracuje v oblasti projektového riadenia viac ako 10 rokov. Počas svojej praxe realizovala projekty financované z EÚ fondov v oblasti zdravotníctva, školstva, stavebníctva ale aj v oblasti zefektívnenia financovaní samospráv. Ovláda prácu s ITMS2014+ a jej silnou stránkou je účtovníctvo a finančný aspekt projektov (vykazovanie, žiadosti o platbu, monitorovacie správy, zmenové konania).

Lenka Škodová – Lenka je našou finančnou analytičkou. Venuje sa podnikateľskému poradenstvu pre klientov. Pripravuje finančné analýzy k projektom, navrhuje reporting a jej srdcovkou je tvorba podnikateľských zámerov predovšetkým pre malých a stredných podnikateľov. Svoje dlhoročné skúsenosti vzťahového manažéra pre firemnú klientelu v bankovníctve zúročuje v správnej identifikácii a analýze potrieb podnikateľov a nájdení optimálneho riešenia v oblasti financovania firemnej klientely. Pôsobila i na Ekonomickej univerzite, kde svojich študentov v rámci prednášok a cvičení viedla k získaniu odborných vedmostí a zručností v oblasti bankovníctva a predovšetkým firemného financovania. Lenka má skúsenosti aj v oblasti riadenia rizík finančných inštitúcií a niekoľko rokov sa venovala aj implementácii národných a dopytovo – orientovaných projektov z prostriedkov Európskej Únie.

Cena kurzu

Cena s DPH
49,90 €

Ďalšie webináre

Podujatie bude prebiehať
Online
Termín
Archív
Čas
240 min.
verejné obstarávanie

Aktualizovaná Jednotná príručka pre verejné obstarávanie v eurofondoch

Od apríla 2023 platí aktualizovaná Jednotná príručka verejného obstarávania pre projekty spolufinancované z prostriedkov EÚ. Nová aktualizácia Jednotnej príručky sa môže vzťahovať už aj na pravidlá verejného obstarávania pre nové programové obdobie.

Webinár sa už uskutočnil. Naďalej je však možné zakúpiť si kompletný videozáznam.

Cena s DPH
79,90 €
Cena s DPH
79,90 €

O webinári

Aktualizovaná jednotná príručka zakotvuje novinky v oblasti možností počítania predpokladanej hodnoty zákazky. Upravuje nové pravidlá pre overenie hospodárnosti zmlúv, ktoré sú výnimkami z pohľadu verejného obstarávania a prináša nový model zakotvenia odkladacej podmienky účinnosti zmluvy z dôvodu kontroly VO.

Príručka tiež určuje nové povinnosti verejných obstarávateľov vo vzťahu k overovaniu protiruských sankcií a prináša odbremenenie voči administratíve konfliktu záujmov. Novinkou je model možnosti dodatkovania eurofondových projektov z dôvodu inflácie.

Novinky aktualizovanej Jednotnej príručky vám vysvetlíme na webinári, už v utorok 16. mája 2023. VIDEOZÁZNAM z webinára bude zaslaný všetkým zaregistrovaným účastníkom.

Hlavné témy

1) Nové možnosti určenia predpokladanej hodnoty zákazky

2) Výnimky z verejného obstarávania

3) Zjednodušený postup zadávania podlimitných zákaziek a zákaziek s nízkou hodnotou

4) Aktualizácia pravidiel zadávanie zákaziek podľa § 8

5) Zmena zmluvy z titulu nepredvídateľných okolností

6) Medzinárodné sankcie v podmienkach VO a obstarávania

Lektori


JUDr. Juraj Tkáč PhD.
 – Juraj Tkáč je autor a spoluautor viacerých odborných publikácií o verejnom obstarávaní (Veľký komentár k zákonu o verejnom obstarávaní, Zelené verejné obstarávanie v aplikačnej praxi a iné). Okrem publikačnej činnosti sa snaží aplikovať moderné prvky verejného obstarávania do slovenskej praxe – či už ako expert Implementačnej agentúry Ministerstva práce sociálnych vecí a rodiny SR pre zefektívnenie účasti sociálnych podnikoch vo verejných obstarávaniach a tiež ako expert Slovak business agency pre napomáhanie účasti startupov vo verejnom obstarávaní, ale aj v rámci medzinárodných projektov o zelenom verejnom obstarávaní.

Cena kurzu

Cena s DPH
79,90 €

Ďalšie webináre

Podujatie bude prebiehať
Archív
Termín:
súčasť archívu
Čas
60 min.
mestá a obce

Všetko o výzve na budovanie nabíjacej infraštruktúry pre samosprávu

Ministerstvo hospodárstva zverejnilo Výzvu na podporu budovania nabíjacej infraštruktúry pre elektromobily pre územnú samosprávu a nimi zriadené organizácie. Vo štvrtok, 11. mája 2023 vám na bezplatnom webinári predstavíme detaily výzvy. Okrem toho získate praktické rady a odporúčania súvisiace s výstavbou samotnej infraštruktúry. Záznam nájdete v archíve webinárov, ktorý je prístupný všetkým predplatiteľom s balíkmi MEDIUM a PROFI.

Cena s DPH
ZDARMA
Cena s DPH
ZDARMA

O webinári

V prvej polovici webinára vám povieme všetko o podmienkach výzvy a o tom akú veľkú dotáciu môžete dostať. Zameriame sa na všetky detail a ukážeme vám aj to, ako o dotáciu požiadať. V druhej polovici vám zas odborníci z firmy GreenWay zhrnú skúsenosti a rady z praxe, týkajúce sa výstavby verejných nabíjacích staníc.

Všetci účastníci webinára navyše získajú bezplatnú publikáciu, v ktorej sú zhrnuté všetky odporúčania a skúsenosti s budovaním verejnej nabíjacej infraštruktúry, ktorá plne zodpovedná aktuálnym požiadavkám vodičov EV a je pripravená aj na masívny rozvoj elektromobility v blízkej budúcnosti.

Hlavné témy

1) Predstavenie podmienok aktuálnej výzvy

2) Ako získať dotáciu?

3) Odporúčania pre budovanie verejnej nabíjacej infraštruktúry

4) Otázky a odpovede

Lektori


Maroš Janovič,
Senior konzultant, Grantexpert.sk

Marek Vidovič, Sales & Marketing Team Leader, GreenWay

Cena kurzu

Cena s DPH
ZDARMA

Ďalšie webináre

Podujatie bude prebiehať
Online
Termín:
Archív
Čas
90 min.
inovácie a výskum podnikatelia

Poukážky na podnikanie: Nová šanca pre váš biznis

Podnikatelia môžu získať financie pre rozvoj svojho biznisu z rôznych zdrojov. Jednou z možností sú vouchre alebo poukážky, o ktoré môžete požiadať už v priebehu najbližších týždňov. Získať môžete desiatky tisíc eur na zaplatenie služieb, ktoré pomôžu vášmu podnikaniu.

Cena s DPH
19,90 €
Cena s DPH
19,90 €

O webinári

Už 27. apríla 2023 sa počas webinára zameriame práve na vouchere, ktoré sú dnes už dobre etablovanou formou grantovej podpory podnikania. Webinár je určený pre firmy, ktoré plánujú využiť poukážky vo svoj prospech, ale aj pre firmy, ktoré môžu byť dodávateľmi služieb, na ktoré sa poukážky vzťahujú.

Na webinári si vysvetlíme čo sú poukážky, ako fungujú, aké typy poukážok poznáme, aké oblasti z nich môžete financovať a ako ich získať. VIDEOZÁZNAM z webinára bude zaslaný všetkým zaregistrovaným účastníkom.

Hlavné témy

1) Čo sú poukážky? Vysvetlíme vám, čo sú poukážky a ako fungujú, vrátane rôznych typov poukážok, ktoré môže vaša firma získať na rozvoj svojho podnikania.

2) Ako fungujú poukážky? Predstavíme kritériá oprávnenosti pre získanie poukážky a proces podávania žiadostí, porozprávame aj o typoch výdavkov, ktoré môžu byť poukážkami pokryté.

3) Aké oblasti môžu byť podporené poukážkami? Preskúmame rôzne oblasti, ktoré môžu získať podporu prostredníctvom poukážok, vrátane digitalizácie, inovácií a zelenej transformácie.

4) Aké sú finančné podmienky poukážok? Predstavím vám finančné limity poukážok a podmienky spolufinancovania, ako aj pravidlá štátnej pomoci, ktoré sa pri poukážkach uplatňujú.

5) Ako poukážky uplatniť? Vysvetlíme vám proces uplatnenia poukážok a dokumentáciu potrebnú na podporu vašej žiadosti.

Lektori


Tamás Szőke – 
Tamás je zakladateľom portálu Grantexpert.sk. Grantom a dotáciám sa venuje od samého začiatku svojej profesionálnej kariéry. Svoje bohaté skúsenosti zbieral z oboch strán barikády, zo strany poskytovateľov aj žiadateľov o granty a dotácie.

Cena kurzu

Cena s DPH
19,90 €

Ďalšie webináre

Podujatie bude prebiehať
Online
Termín
súčasť archívu
Čas
90 min.
podnikatelia

Dotácie pre podnikateľov z Plánu obnovy v roku 2023

Akú podporu budú môcť podnikatelia získať v roku 2023? Na najbližšom bezplatnom webinári sa zameriame na možnosti dotácií pre podnikateľov z Plánu obnovy a odolnosti.

Cena s DPH
ZDARMA
Cena s DPH
ZDARMA
Podujatie bude prebiehať
Online
Termín:
súčasť archívu
Čas
90 min.
podnikatelia

Dotácie pre podnikateľov z Plánu obnovy v roku 2023

Akú podporu budú môcť podnikatelia získať v roku 2023? Na najbližšom bezplatnom webinári sa zameriame na možnosti dotácií pre podnikateľov z Plánu obnovy a odolnosti.

Tento webinár sa už uskutočnil. Nájdete ho však v archíve webinárov, ktorý je súčasťou balíkov predplatného MEDIUM a PROFI.  

Cena s DPH
ZDARMA
Cena s DPH
ZDARMA

O webinári

Plán obnovy a odolnosti je popri eurofondoch jedným z kľúčových zdrojov financovania projektov na Slovensku. Tvoria ho reformy a investície, ktorých cieľom je nasmerovať Slovensko k lepšej, digitálnej, no predovšetkým zelenej budúcnosti. V najbližších rokoch bude mať Slovensko k dispozícii 6,3 miliárd eur na vykonanie reforiem a investícií. Na webinári si povieme viac o tom, ako celý proces získavania financií z plánu funguje.

O dotácie z Plánu obnovy sa môžu žiadatelia uchádzať už od minulého roka. V roku 2023 budú môcť získať podnikatelia dotácie napríklad v oblasti obnoviteľných zdrojov energie, digitálnych technológií alebo inovácií. Oblastí podpory je však viac. Tie najdôležitejšie si predstavíme už v stredu, 22. marca 2023.

Hlavné témy

1) Ako funguje Plán obnovy a odolnosti?
2) Aktuálne a plánované dotácie pre podnikateľov na rok 2023
3) Kľúčové oblasti podpory firiem do roku 2026
4) Otázky a odpovede

Lektori


Tamás Szőke – 
Tamás je zakladateľom portálu Grantexpert.sk. Grantom a dotáciám sa venuje od samého začiatku svojej profesionálnej kariéry. Svoje bohaté skúsenosti zbieral z oboch strán barikády, zo strany poskytovateľov aj žiadateľov o granty a dotácie.

Maroš Janovič – Maroš je súčasťou tímu Grantexpert.sk, kde využíva svoje dlhoročné skúsenosti. Široké portfólio projektov uskutočnených pod jeho vedením zahŕňa hlavne investičné projekty občianskej infraštruktúry a vybavenosti, životného prostredia, kultúry, elektronizácie služieb pre územné samosprávy a inovatívnych technológií pre malé a stredné podniky.

Cena kurzu

Cena s DPH
ZDARMA

Ďalšie webináre

Podujatie bude prebiehať
Online
Termín
Archív
Čas
240 min.
verejné obstarávanie

Povinná elektronická platforma platná od 1.2.2023

Od 1. februára 2023 platí zákaz používania súkromných elektronických prostriedkov pri zákazkách s nízkou hodnotou a podlimitných zákazkách. Povinné využívanie elektronickej platformy prináša viacero otázok.

Cena s DPH
79 €
Cena s DPH
79 €

O webinári

Ako postupovať pri zákazkách vyhlásených pred 1.2.2023?

Všetky otázky súvisiace s elektronickou platformou zodpovieme na našom webinári. Predstavíme si tiež funkcionality elektronickej platformy a názornými ukážkami vytvoríme novú zákazku.

Dozviete sa tiež ako využívať elektronickú platformu, ale aj to, aké máte práva a povinnosti v prípade ak ste doteraz používali iné elektronické prostriedky (JOSEPHINE, Eranet, Tendernet, Elena, EVOservis a iné). Ako postupovať po 1.2.2023 ak máte neukončené zákazky v týchto systémoch? Tiež si vysvetlíme aký je rozdiel medzi platformou a vestníkom, resp. systémom ISZU.

Webinár sa uskutoční 8. marca 2023 a bude prebiehať prostredníctvom aplikácie alebo webového rozhrania ZOOM. Záznam z webinára bude zaslaný všetkým registrovaným účastníkom.

Hlavné témy

1. Zákonný rámec na využívanie elektronickej platformy
2. Rozdiel v zadávaní podlimitných zákaziek a zákaziek s nízkou hodnotou v IS EVO a IS EKS ako dvoch častí elektronickej platformy
3. Zákazky s nízkou hodnotou v elektronickej plaftorme
4. Praktické ukážky vytvorenia zákazky, odoslania pozvánok hospodárskym subjektom
5. Ako realizovať zákazku s nízkou hodnotou neverejne
6. Zákazky s nízkou hodnotou a podlimitné zákazky so zverejnením vo vestníku
7. Otváranie a vyhodnotenie ponúk
8. Elektronická aukcia
9. Vytvorenie prístupu pre kontrolné orgány
10. Prenos zákazky z iného systému do elektronickej platformy
11. Je potrebné migrovať zákazky s nízkou hodnotou vyhlásené v iných systémoch do elektronickej platformy?

Lektor

PhDr. Matúš Džuppa, LL.M. – Odborník v oblasti verejného obstarávania, expert zadávania zákaziek realizovaných podľa zmluvných pravidiel FIDIC. Expert je tvorcom a prevádzkovateľom informačného systému na elektronickú komunikáciu podľa §20 zákona o verejnom obstarávaní ELENA.

Cena kurzu

Cena s DPH
79 €

Ďalšie webináre