Možnosť dodatkovania zmlúv z dôvodu nárastu cien
Tento webinár sa už uskutočnil. Radi vám však poskytneme kompletný videozáznam, ktorý si môžete zakúpiť na tomto mieste.
O webinári
Aplikačná prax doslova tlačí na Úrad pre verejné obstarávanie, aby zaujal k vysokej inflácií stanovisko a to najmä k možnosti a dôvodom navyšovania vysúťaženej ceny cez tzv. dodatky.
Predmetom webinára je ozrejmenie Všeobecného metodického usmernenia UVO 6-2022. Program sa však neobmedzuje len na predstavenie predmetného Všeobecného metodického usmernenia, (ktoré má 22 strán) ale podrobne analyzuje všetky okolnosti a dôvody možnosti uzavretia dodatku pre navýšenie cien počas plnenia zmluvy vrátane podrobnej analýzy aktuálnej rozhodovacej a metodickej praxe UVO.
Hlavné témy
1) Všeobecné metodické usmernenie UVO č. 6 2022: východiská, UVO rozlišuje medzi COVID , vojnou a infláciou
2) Kedy nie je možné dodatkovať? Prečo sa Úrad pozerá aj na doterajší priebeh plnenia zmluvy?
3) Kedy je lepšie nedodatkovať a obstarávať zákazku alebo jej časť nanovo?
4) Kedy je možné dodatkovať? Čo znamená časový a vecný aspekt pri dodatkoch? Čo je príčinná súvislosť posudzovaná pri dodatkoch?
5) Čo musí verejný obstarávateľ preukázať na to, aby mohol byť dodatok legálne uzavretý?
6) Môže verejný obstarávateľ uzatvárať dodatky navyšujúce cenu o 50 percent aj opakovane? Je možné predĺžiť čas plnenia kvôli nárastu cien?
7) Je možné zmeniť položky plnenia, kvôli nedostupnosti niektorých materiálov? Aký index nárastu cien sa má použiť?
Lektor
JUDr. Juraj Tkáč PhD. – Predseda Únie profesionálov verejného obstarávania. Juraj Tkáč je autor a spoluautor viacerých odborných publikácií o verejnom obstarávaní (Veľký komentár k zákonu o verejnom obstarávaní, Zelené verejné obstarávanie v aplikačnej praxi a iné). Okrem publikačnej činnosti sa snaží aplikovať moderné prvky verejného obstarávania do slovenskej praxe – či už ako expert Implementačnej agentúry Ministerstva práce sociálnych vecí a rodiny SR pre zefektívnenie účasti sociálnych podnikoch vo verejných obstarávaniach a tiež ako expert Slovak business agency pre napomáhanie účasti startupov vo verejnom obstarávaní, ale aj v rámci medzinárodných projektov o zelenom verejnom obstarávaní.
Cena kurzu
Ďalšie webináre
Témy webinára:
- Predstavenie dokumentu Príručka k finančnej kontrole s rizikovo orientovaným prístupom
- Výkon kontroly verejného obstarávania v prípade rizikovosti VO
- Rizikovosť a kontrola dodatkov
Témy webinára:
- Začatie realizácie aktivít projektu
- Oprávnené výdavky a zmeny v projekte
- Žiadosť o preplatenie prostriedkov a účtovanie projektu
Témy webinára:
- Základné informácie o úveroch s grantovou zložkou
- Úverový proces pri poskytovaní financovania bankou
- Tipy na dobré finančné zdravie firmy
Témy webinára:
- Manažérsky reporting
- Zdroje dát a budúcnosť ITMS
- Prezentácia vzorového reportu, ktorý vám zásadne uľahčí prácu
Témy webinára:
- Povinnosti prijímateľa pri ukončení realizácie projektu
- Záverečná žiadosť o platbu a monitorovacia správa, hlásenie o ukončení
- Ukončenie projektu v ITMS
Témy webinára:
- Čo je to nový informačný systém eForms a ako ho používať?
- Nový dizajn formulárov a nové prvky kontroly
- Ako funguje eForms v spojení s elektronickou platformou a súkromnými elektronickými prostriedkami?