Nová jednotná príručka k verejnému obstarávaniu
Tento webinár sa už uskutočnil. Radi vám však poskytneme kompletný videozáznam, ktorý si môžete zakúpiť na tomto mieste.
O webinári
Veľká novela verejného obstarávania priniesla so sebou potrebu úpravy Jednotnej príručky pre žiadateľov/prijímateľov k procesu a kontrole verejného obstarávania/obstarávania.
Zmeny v Jednotnej príručke sú účinné od 31.03.2022. Viete ako po novom zadávať „eurofondové“ zákazky tak, aby Vám nehrozila korekcia? Webinár sa neobmedzuje len na zmeny v Jednotnej príručke ale zameriava sa aj na súvisiace zmeny v rámci Veľkej novely zákona o verejnom obstarávaní.
Hlavné témy
Zmeny v limitoch pre zákazky:
– nový spôsob stanovenia PHZ
– režim jednokolového verejného obstarávania
– PHZ a verejné obstarávanie v jednom
Zadávanie výnimiek z verejného obstarávania na eurofondové zákazky:
– dobrovoľná ex ante
– režim zmlúv kde intenzita pomoci nedosahuje 50 %
– osobitný režim zazmluvňovania nájomných zmlúv
– zmeny v inhouse zmluvách
Zákazka s nízkou hodnotou:
– zánik predkladania ponúk poštou/emailom
– čo sa považuje za dostatočnú náhradu za elektronickú platformu?
– ktoré zákazky s nízkou hodnotou sa musia/môžu zverejňovať po novom na stránke Partnerskej dohody?
– ktoré zákazky s nízkou hodnotou sa musia/môžu zverejňovať po novom vo Vestníku Úradu pre verejné obstarávanie?
– zmeny v zákazke s nízkou hodnotou podľa veľkej novely
– zahraničný jazyk ponúk, čestné vyhlásenie na splnenie podmienok účasti pri zákazke s nízkou hodnotou
Zmeny v zákazkách s investičnou pomocou nad 50 %:
– jednotná príručka ide nad rámec veľkej novely a zakotvuje pravidlá aj pre iné ako nadlimitné stavebné zákazky
– náležitosti výzvy na predkladanie ponúk
– spôsob zverejňovania výzvy na predkladanie ponúk
Zmeny v bežnej dostupnosti:
– čo znamená nová definícia bežnej dostupnosti?
zánik EKS
zmeny v dynamickom nákupnom systéme
zákazky zadávané zjednodušeným postupom pre zákazky na bežne dostupné tovary a služby
Zmeny v podmienkach účasti:
– nové znenie osobného postavenia zmena v povinnosti vyhodnocovať referencie nové možnosti vylúčenia
Všeobecné zmeny v zákazkách:
– nový spôsob otvárania ponúk novinky v spôsobe oznámenia o výsledku vyhodnotenia ponúk
– rokovanie o znížení ceny po vyhlásení víťaza
– zákaz účasti verejných funkcionárov a ako sa táto skutočnosť preukazuje
– zákaz účasti ponúk/uchádzačov z tretích krajín a ako sa táto možnosť aplikuje
Lektor
JUDr. Juraj Tkáč PhD. – Predseda Únie profesionálov verejného obstarávania. Juraj Tkáč je autor a spoluautor viacerých odborných publikácií o verejnom obstarávaní (Veľký komentár k zákonu o verejnom obstarávaní, Zelené verejné obstarávanie v aplikačnej praxi a iné). Okrem publikačnej činnosti sa snaží aplikovať moderné prvky verejného obstarávania do slovenskej praxe – či už ako expert Implementačnej agentúry Ministerstva práce sociálnych vecí a rodiny SR pre zefektívnenie účasti sociálnych podnikoch vo verejných obstarávaniach a tiež ako expert Slovak business agency pre napomáhanie účasti startupov vo verejnom obstarávaní, ale aj v rámci medzinárodných projektov o zelenom verejnom obstarávaní.
Cena kurzu
Ďalšie webináre
Témy webinára:
- Opis predmetu zákazky
- Podmienky účasti a dodatkovanie
- Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Témy webinára:
- Čo je to nefinančná podpora podnikania aké formy existujú
- Ako získať nefinančnú podporu?
- Aktuálne a plánované výzvy v roku 2024
Témy webinára:
- Granty na e-vzdelávanie, digitálnu inklúziu a smart cities
- Podpora kultúry a cestovného ruchu v česko-slovenskom pohraničí
- Predstavenie služby Grant AI
Témy webinára:
- Postupy zadávania zákaziek
- Prieskum trhu
- Pravidlá pre zákazky s nízkou hodnotou, podlimitné/nadlimitné zákazky
Témy webinára:
- Špecifiká a podmienky výskumno-vývojových projektov
- Na čo všetko treba myslieť pred podaním žiadosti
- Prehľad aktuálnych a plánovaných výziev
Témy webinára:
- Základné podmienky pre získanie grantov
- Príprava projektového zámeru
- Identifikácia vhodného programu